Email màrqueting Vs. spam

L'email màrqueting és una eina que hem de tenir present en l'estratègia de comunicació. El correu electrònic pot ajudar-nos a fidelitzar clients, a reforçar la imatge de marca, a integrar informació i atenció al consumidor a la campanya, inclòs pot ajudar-nos a relacionar-nos normalment.

Existeixen plataformes que permeten enviar correus als contactes de la nostra base de dades, programar el seu enviament, els destinataris, etc. En aquest sentit, és molt important treballar en el marc d'una estratègia organitzada, amb uns objectius fixats, unes regles d'actuació i preferències, segmentació de contactes, etc. I per suposat sempre des del respecte a la Llei de protecció de dades.

Aquests portals d'email màrqueting aporten molta informació relacionada amb l'enviament. Per exemple, podem saber en quin moment han obert el correu els nostres contactes, si l'han eliminat, si se l'han guardat, etc. Aquesta informació, detallada i amb estadístiques, ens ajudarà a valorar el grau de compliment dels nostres objectius.

Hi ha moltes maneres diferents de treballar amb aquesta eina. Una d'elles és intentar enviar contingut que estigui més a prop del concepte “servei” que del d' “informació”. Una altra és utilitzar-ho amb la idea d' “integrar” al contacte en l'estratègia de comunicació a partir d'accions de participació i d'oportunitats per a dialogar, compartir i opinar. També és fonamental el moment de l'enviament i la seva reciprocitat.

Com passa amb tot, la clau es troba en conèixer bé a la nostra mara, als nostres públics, elaborar una bona estratègia de comunicació, controlar les eines de treball i fer un bon seguiment i avaluació. Proposo una plataforma fàcil d'utilitzar per als que vulgueu iniciar-vos: MailChimp.

 

 

BLOG
CAT
CAST
Blog
Xarxes socials
Trajectòria
Publicacions