CAT
CAST
Blog
Xarxes socials
Trajectòria
Publicacions

El públic de stremaing és audiència?

La retransmissió en directe en relació amb les activitats culturals va començar amb iniciatives com la del Liceu de Barcelona. Es va voler apropar l'òpera al públic en general impulsant un programa que consistia en retransmetre a la platja representacions en directe. El món de l'esport ha portat el futbol a les sales de cinema. La fórmula 1 s'ha vist a través de pantalles gegants a places i espais públics, etc. Els organitzadors de tota mena d'events volen apropar els seus actes al major nombre d'espectadors possible. Aquesta fixació ha arribat als museus. Aquest és el cas del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), que sempre ha apostat per gravar les seves activitats i per divulgar-les a través del seu portal web.

L'arribada del streaming, software que permet veure sense descarregat, ha revolucionat el món de la retransmissió audiovisual. Institucions com el Liceu, el CCCB o events privats com el Social Media Point s'han abocat a utilitzar aquesta nova tecnologia. Com també s'ha consolidat en l'ús de les xarxes socials, tant per a la seva difusió com per a la seva interacció. Twitter s'ha convertit en un espai real i efectiu de participació. De fet, la combinació de streaming i Twitter és una eina amb la que els organitzadors han integrat al públic virtual a l'event. L'èxit d'aquest tàndem podria portar a situacions insòlites: per exemple, què passaria si una conferència tingués una assistència presencial de tres persones i virtual de tres centes? Els seus organitzadors i els patrocinadors ho considerarien un èxit o un fracàs? L'ús de les eines 2.0 encara no han aconseguit ser vinculants per a la valoració d'activitats culturals. Fins quan?

 

 

BLOG