E-comerce: enemic o aliat?

L'e-comerce viu moments de consolidació a Espanya perquè està conseguint la confiança de l'usuari i un bon nivell de servei. Tot va començar amb l'impuls de portals que venien serveis o productes estandards i comunament coneguts. L'usuari sabia perfectament el que estava comprant sense tenir la necessitat de comprobar in situ la mesura, el color o la textura, per exemple. Aquest va ser el cas de les plataformes de venda d'entrades d'activitats d'oci, com el cine o el teatre, o bé d'operadors de transport, ja siguin relatives al tren o a l'avió, per exemple. En aquests casos l'e-comerce oferia prestacions millorades, que consistien en poder fer personalment una reserva immediata, des de casa i amb la possibilitat d'elegir el seient. Aquesta situació va donar un impuls molt gran a la venda online. A continuació va intentar fer-se un lloc un altre tipus de comerç amb usuaris acostumats a veure, tocar o provar els seus productes. Aquest és el cas, per exemple, dels supermercats. Els compradors per internet valoren com a molt important que els arribi la compra a casa sense qeu ells hagin hagut de sortir-ne. Sempre a canvi de no poder comparar els productes que hi havia als estants. Una cosa semblant ha passat amb l'arribada de les botigues de roba. L'augment de la quota de mercat online s'està conseguint per un costat gràcies al servei ofert i, per un altre, per l'aposta de les grans marques. Perquè han aportat confiança al mercat. Aquests dies, el sector a Espanya està vivint la incorporació de la plataforma Amazon. La seva arribada està suscitant tot tipus d'opinions.

Amazon: enemic o aliat? El gegant de la venda per internet ja està aquí. Una important quantitat d'internautes l'estaven esperant perquè tenien clar que aportarà confiança a la xarxa i incorporarà competència. S'espera que el resultat sigui un augment de la quota de mercat de l'e-comerce davant sobre el circuit de venda convencional. A l'altre costat hi trobem pimes grans empreses. Veuen a Amazon com un gegant amb tanta força com per mirar de reüll la competència i instaurar un monopoli de facto. En aquest país existeixen grans marques amb força, experiència i un alt nivell de fidelització de clients. El Corte Inglés, per exemple, té bones eines online per compartir sector empresarial amb Amazon. Per aquest motiu crec que efectivament podrem disfrutar de més competència, que es traduirà en millor servei al client. I amb el petitt comerç què passa? Aquesta és la gran sorpresa que amaga Amazon. Lluny d'espantar-se, el petit creador hauria de treure pit, donar la volta a l'assumpte i veure aquesta plataforma com una oportunitat. És un portal que vol oferir de tot. Per aquest motiu, s'ha creat amb les portes obertes a tot tipus de persones i productes. És una gran oportunitat per a treure partit d'un espai que pot ajudar-te a donar l'impuls definitiu al teu producte. Existeixen unes condicions per a venedors individuals i altres per a professionals. Que no t'intimidi el gegant.

 

 

BLOG
CAT
CAST
Blog
Xarxes socials
Trajectòria
Publicacions