Codis QR: + comunicació

Es tracta d'una eina amb moltes possibilitats. Es coneix com codi QR (Quick Response) o com codi Bidi (Bidimensional). Amb només capturar un d'ells és possible activar una aplicació. Així de fàcil és posar en funcionament una trucada telefònica, visitar una pàgina web o descarregar un document. Obre un ventall de possibilitats molt ampli per als professionals de la comunicació.

La revista Yo Dona, per exemple, completa els seus reportatges fotogràfics o entrevistes amb un d'ells. Si captures el codi s'activa un vídeo del making off. El paper ha guanyat la capacitat de convertir-se en imatge. Tot i ser un recurs complementari impulsa al periodista de premsa escrita a treballar en nous formats i així complementar els seus treballs. Seguint aquesta idea, el periodisme és cada vegada més transversal en els seus formats.

Un altre cas a destacar és l'estratègia de màrqueting d'Ana de Codorniu a la premsa escrita. Proporcionen tres vestits dissenyats per Victorio y Lucchino per a que el lector elegeixi un per a la campanya de Nadal. L'elecció es fa mitjançant una captura de codi del vestit desitjat. La marca de caves recompensa l'elecció amb la participació en un sorteig d'un viatge a Sevilla. La publicitat incorpora aquesta eina per a promoure fàcilment la interactivitat. Aquesta nova modalitat per a les relacions entre marca i client deixa per superats altres formats com l'enviament postal, el telèfon o els missatges de text i, a més, amb cost zero per al client.

Si no ho heu fet ja, m'agradaria animar-vos a incorporar aquesta eina a les vostres accions de comunicació. Per als que no sàpiguen com fer-ho, aquí us deixo un recurs fàcil d'utilitzar: www.codigos-qr.com

 

 

BLOG
CAT
CAST
Blog
Xarxes socials
Trajectòria
Publicacions