CAT
CAST
Blog
Xarxes socials
Trajectòria
Publicacions

Del consum col·laboratiu a la inversió

Els temps estan canviant? Més que això. De fet, m’atreviria a dir que

Slowfashion a Gràcia

Les notícies dels últims mesos estan plenes d’optimisme. Sempre sóc molt escèptic perquè és l’optimisme d’uns pocs: la vella economia, sustentada pels gran bancs, les grans cadenes, etc. Jo crec en la nova economia, sustentada en el cooperativisme, la producció i consum ètic (...)

estem al principi d’un nou paradigma; els temps han canviat.

D’una època ençà hem vist com la ciutadania recobrava la confiança del poder col·lectiu. De fet, la força de la gent ha canviat la direcció de les sinergies, que no només són cada vegada més sòlides sinó que han construït plataformes estables i sòlides, que poden esdevenir noves estructures de funcionament social i econòmic (...)

BLOG

La marca a internet: del perfil a la influència

Hi ha moltes marques que volen estar a internet i encara no tenen clar per on començar. En aquest article donaré unes notes sobre alguns conceptes clau: el perfil digital, el posicionament, l'audiència i la influència. M'agradaria ajudar a prendre consciència de les possibilitats que ofereix la xarxa.

El perfil és la targeta de presentació creada per a les relacions a la xarxa. Es tracta d'un espai personal que serà la imatge de la marca en cada entorn web. El conjunt de perfils configurarà la petjada digital i, en definitiva, la pròpia identitat virtual. Podrem crear el perfil de la nostra marca per a cada espai de treball o xarxes socials on volem tenir presència. Algunes plataformes treballen amb un sol format de perfil, com Twitter, que és el mateix tant per a una marca com per a un particular. Altres pontencien formats adaptats per a les empreses. És el cas de Facebook o Google+, per exemple, que obliguen les empreses a crear pàgines a les seves plataformes (...)

Noves tecnologies a l'aula: el camí cap a una nova manera d'ensenyar

Les noves tecnologies han arribat a l'aula amb la instal·lació d'ordinadors. El llibre de text està immers en un procés de transformació electrònica. Ara, els estudiants aprenen la lliçó a partir de documents virtuals. La realitat és que s'està digitalitzant el contingut. Què significa això? (...)

Guanyaran els que millor integrin

La comunicació s'ha de treballar des d'un entorn canviant. Les xarxes socials estan creant noves necessitats en la relació usuari - marca. Cada vegada és més important tenir en compte les opinions. La millora de les relacions pot proporcionar l'èxit.

és fàcil per a una marca integrar a l'usuari? Es tracta d'una actitud, de tenir predisposició. Es pot fer de moltes maneres: amb un bon ús dels sistemes convencionals com són el telèfon, l'atenció directa o el correu electrònic. Però també amb eines 2.0: amb posicionament i actitud adequada en xarxes socials (...)

E-comerce: enemic o aliat?

L'e-comerce viu moments de consolidació a Espanya perquè està conseguint la confiança de l'usuari i un bon nivell de servei. Tot va començar amb l'impuls de portals que venien serveis o productes estandards i comunament coneguts. L'usuari sabia perfectament el que estava comprant sense tenir la necessitat de comprobar in situ la mesura, el color o la textura, per exemple. Aquest va ser el cas de les plataformes de venda d'entrades d'activitats d'oci, com el cine o el teatre, o bé d'operadors de transport, ja siguin relatives al tren o a l'avió, per exemple. En aquests casos l'e-comerce oferia prestacions millorades, que consistien en poder fer personalment una reserva immediata, des de casa i amb la possibilitat d'elegir el seient. Aquesta situació va donar un impuls molt gran a la venda online (...)

El públic de stremaing és audiència?

La retransmissió en directe en relació amb les activitats culturals va començar amb iniciatives com la del Liceu de Barcelona. Es va voler apropar l'òpera al públic en general impulsant un programa que consistia en retransmetre a la platja representacions en directe. El món de l'esport ha portat el futbol a les sales de cinema. La fórmula 1 s'ha vist a través de pantalles gegants a places i espais públics, etc. (...)

De l'email màrqueting a les alertes d'escriptori: aptes per l'ensenyança?

Alguna cosa està canviant a la nostra consciència que ens empeny al canvi i obre el camí cap a una nova usabilitat. Recordo quan internet es va instal·lar a les nostres vides: vam començar amb els navegadors i l'email. L'experiència satisfactòria va generar confiança i ens vam llançar a donar un pas endavant. Ràpidament vam adoptar l'entorn tecnològic com una manera lògica de funcionar (...)

La importància de l'audiència

Internet ha fet accessible l'audiència. Tots podem tenir a l'abast informació precisa del tràfic a la xarxa. Aquesta informació ens pot ser de gran utilitat quan es dissenyi una estratègia cultural, empresarial o comunicativa. Ens permet tenir una radiografia de les persones que visiten el nostre lloc web o que llegeixen, responen o reenvien els nostres piulades, per exemple. Això significa que podem conèixer el flux de visites i en quins trams horaris, des de quina zona, quines edats tenen o inclòs quina llengua parlen, entre moltes altres dades (...)

Associacions 2.0

Algunes veus lamenten que el món associatiu estigui de capa caiguda. Sembla que el còmput d'entitats registrades es redueix. Que s'està desfent el teixit associatiu. I que el nombre de persones que les configuren és cada vegada menor. Això significa que la consciència de les persones està canviant i la gent està cada vegada menys compromesa socialment? La veritat és que, lluny del que pugui semblar, la realitat és ben diferent (...)

Un nou paradigma comunicatiu: del concepte clàssic a l'estratègia global

El concepte clàssic de comunicació es basa en donar a conèixer un producte des de diferents estratègies marcadament diferenciades: amb publicitat; informativament a través dels mitjans de comunicació; impulsant les relacions públiques, i a través de campanyes de màrqueting. Internet, les eines 2.0 les xarxes socials han deixat enrere aquest plantejament. Avui, la comunicació ha de pensar-se com una estratègia global en la que tot està relacionat amb tot: saturació d'informació, multiplicitat de canals, nous agents comunicatius (...)
De l'edició a l'event

El nou paradigma editorial: un pas endavant mirant el passat de reüll.

Els fonaments de la nova realitat editorial són la digitalització, les xarxes socials, el cloud computin, etc. L'arxiu i el núvol són contenidors dels nous formats. El boca-orella de persona a persona pren lloc dins les xarxes socials. El format tecnològic mira de reüll el paper. Però, i el contingut? És l'únic que es manté inalterable. Es podrien impulsar canvis en el llenguatge del contingut? (...)

Social media: de la sobreinformació a la selecció

En l'actualitat, les xarxes socials s'han convertit en una eina de comunicació de masses. La gran quantitat de contingut que es genera en temps real està començant a convertir-se en un problema. Per això hi ha plataformes que estan començant a impulsar mecanismes per seleccionar contingut (...)

Email màrqueting Vs. spam

L'email màrqueting és una eina que hem de tenir present en l'estratègia de comunicació. El correu electrònic pot ajudar-nos a fidelitzar clients, a reforçar la imatge de marca, a integrar informació i atenció al consumidor a la campanya, inclòs pot ajudar-nos a relacionar-nos normalment (...)

Codis QR: + comunicació

Es tracta d'una eina amb moltes possibilitats. Es coneix com codi QR (Quick Response) o com codi Bidi (Bidimensional). Amb només capturar un d'ells és possible activar una aplicació. Així de fàcil és posar en funcionament una trucada telefònica, visitar una pàgina web o descarregar un document. Obre un ventall de possibilitats molt ampli per als professionals de la comunicació (...)

Petjada digital: estem començant de nou?

Estem davant d'una pluja d'aplicacions i nou software que es crea contantment amb la complicitat dels internautes. M'agradaria pensar que estem davant d'una democratització informativa i tecnològica; i davant un teixit de relacions espontànies, voluntàries i altruistes. Per un costat, em sembla que la fractura digital és molt elevada. Això es tradueix en què una part de la societat massa gran no té els reconeixements suficients o no té accés tecnològic a la xarxa (...)

Cultura: començar des del 2.0

Tens una idea? Dissenya el teu projecta i penja'l a la xarxa. Existeixen portals a internet que pots utilitzar com aparador per aconseguir finançament. Són espais virtuals amb un sistema pensat per aconseguir micromecenatge. Tracten de trobar gent amb idees i art per un costat; i gent amb ganes de col·laborar amb diners, per altre (...)

#Crowd_Health_Research

Tenim un gran sistema sanitari. Aquest matí he escolat a la ràdio una oient que recordava a l'audiència que això no ho hem tingut sempre. Quan els carrers encara no estaven asfaltats, els veïns es van organitzar per demanar a la farmàcia de la zona que una vegada a la setmana hi visités un doctor. Ara hi ha un CAP a cada racó. I s'han aixecat alçat hospitals de primer nivell.